Home Usługi Czym jest pozycjonowanie stron?
Usługi

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to ważny element działalności każdej firmy. Liczba internautów wzrasta każdego roku, a rola internetu w budowaniu marki jest nie do przecenienia. Wyszukiwarka Google odwiedzana jest każdego miesiąca przez około 20 mln Internautów, czyli 93% łącznej liczby użytkowników sieci. To chyba wystarczający powód, by zadbać o odpowiednie pozycjonowanie firmy w internecie. W tym artykule zdobędziesz informacje o tym, czym jest pozycjonowanie stron oraz jakie korzyści przynosi. 

 

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych to optymalizacja w stosunku do potrzeb wyszukiwarek internetowych (ang. Search Engine Optimization – SEO) oraz zadawanych tam przez użytkowników pytań. Optymalizacja to jeden z ważniejszych elementów tworzenia marki oraz kampanii marketingowej https://www.wildmoose.pl/prowadzenie-profilu-na-facebook/. Pozycjonowanie stanowi jeden z elementów marketingu w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego wykonuje się pozycjonowanie stron?

Optymalizacja służy temu, by konkretna strona internetowa ukazywała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki po wpisaniu  konkretnego słowa kluczowego, frazy (ang. keywords). Aby ten cel osiągnąć, należy dopasować stronę internetową do algorytmów wyszukiwarki oraz metod analizowania treści na konkretnej stronie internetowej. Pozycjonowanie stron ma zatem na celu głównie:

– zwiększenie autorytetu strony (i domeny, która do niej kieruje),

– tworzenie wartościowych treści,

– proponowanie konkretnych odpowiedzi do pytań wpisywanych w wyszukiwarce,

– usuwanie elementów, które zmniejszają autorytet konkretnej strony.

Dzięki opisanym wyżej działaniom strona internetowa zyskuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, co zwiększa jej udział w budowaniu strategii marketingowej firmy. Regularnie ukazują się raporty tworzone przez Google, które pozwalają poprawiać parametry optymalizacji i zwiększać potencjał danej strony. Jeden z nich wskazuje, że nadrzędnym elementem pozycjonowania jest udzielanie przez stronę precyzyjnych odpowiedzi na wpisane w wyszukiwarce pytanie. W związku z tym należy podjąć działania, by zadbać o ten aspekt.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Optymalizacja stron internetowych obejmuje szeroki zakres działań, do których należą działania na stronie (tzw. SEO on- site) oraz poza nią (tzw. SEO off-site). W pierwszej grupie wykonuje się między innymi: optymalizację strony internetowej oraz metatagów, wprowadzanie na stronę treści wartościowych, zgodnych z poszukiwanymi na niej informacjami, działania mające na celu utrzymanie poprawności semantycznej kodu strony. Osoby zajmujące się optymalizacją on- site zajmują się również tym, by strona miała zrozumiałą dla wyszukiwarek strukturę. Natomiast działania prowadzone poza stroną polegają między innymi na pozyskiwaniu dobrej jakości linków, które kierują do strony (tzw. link building). Każde z tych działań powoduje, że w konsekwencji strona zwiększa swój zasięg i znajduje się coraz wyżej na liście wyszukiwania Google. Jednocześnie warto podkreślić znaczenie pozycjonowania lokalnego, ponieważ wielu użytkowników szuka usług znajdujących się w rejonie ich zamieszkania, stąd zapytania typu „kosmetyczka Kraków”, „hydraulik Warszawa”. Powoduje to, że pozycjonowanie stron ma nie tylko charakter globalny, ale coraz częściej również lokalny, stąd pojawienie się zjawiska local SEO.

Dlaczego ważne jest pozycjonowanie stron?

Skuteczne pozycjonowanie stron to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ dobra pozycja w wynikach wyszukiwania ułatwia dostęp użytkowników do strony i powoduje na niej ruch, który odbywa się bez kosztownych reklam. Zatem pierwszą zaletą optymalizacji jest dobrej jakości, bezpłatny ruch oraz odpowiedź na zadane pytanie. Kluczowy jest tutaj przymiotnik dobry, ponieważ osoby, które wpisują zapytanie do wyszukiwarki internetowej oczekują konkretnej odpowiedzi. Zadając określone pytanie, czekają po prostu na tekst lub wpis, który dotyczy właśnie tego tematu. Na tym właśnie polega dobrej jakości ruch, czyli użytkownik znajduje odpowiedź na nurtujące pytanie, a właściciel strony otrzymuje ruch bezpłatny, zapewniający większy zasięg strony. Innym istotnym czynnikiem jest oprogramowanie typu AdBlock, które gwarantuje blokowanie reklam. Badania wykonywane regularnie wskazują, że użytkownicy internetu chętnie korzystają z narzędzi do blokowania reklam , które skutecznie ograniczają dostęp do wyników wyszukiwania połączonych z reklamami. Z tego powodu widzą zaledwie część możliwych wyników https://www.wildmoose.pl/google-ads/. W związku z tym wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ma jeszcze większe znaczenie. Kolejną zaletą jest darmowy ruch oraz długi ogon. Co to oznacza w praktyce? Merytoryczne, dobrej jakości teksty blogowe, artykuły poradnikowe czy konkretne odpowiedzi udzielane na zadane pytania gwarantują pożądany ruch na stronie, nawet kilka miesięcy i dłużej po publikacji treści. Odbywa się to zupełnie bezpłatnie, bez nakładów finansowych na reklamy. 

Wszystkie omówione czynniki mają ogromne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania stron oraz działalności marketingowej firmy. Coraz więcej firm i osób specjalizuje się w tego typu działaniach, dlatego można zlecić jej profesjonalistom.

 

 

Author

nadu4