Home Zdrowie Naturalna witamina A
Zdrowie

Naturalna witamina A

Naturalna witamina A jest nieoceniona. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, jak uzyskać tę ważną witaminę. Przydatny jest również beta-karoten, prekursor witaminy A. Niestety w wielu przypadkach nie możemy zapewnić sobie witaminy A poprzez pożywienie. Najlepszym rozwiązaniem jest wtedy zakup wysokiej jakości suplementu. Musisz jednak być biegły w rozpoznawaniu nie tylko objawów niedoboru, ale także objawów zbyt dużej ilości witaminy A w organizmie. Hiperwitaminoza jest tak samo niebezpieczna jak niedobór witaminy A.

Jakie są objawy niedoboru lub nadmiaru witaminy A?

Znajomość objawów niedoboru witaminy A pozwoli nam pozyskać suplementy. Znajomość objawów przedawkowania witaminy A pomoże w razie potrzeby zaprzestać przyjmowania suplementów. Oczywiście zawsze warto określić stężenie witaminy A w organizmie, ale nie każdy decyduje się na tego typu rozwiązanie. Cóż, najbardziej typowym objawem niedoboru witaminy A jest tak zwana ślepota nocna. To tylko słabe widzenie w nocy. Dodatkowo niedobór witaminy A może objawiać się suchą i podrażnioną skórą. Często pojawiają się grudki, a nawet zmiany trądzikowe. Wreszcie, suchość spojówki oka może wskazywać na niedobór witaminy A. W skrajnych przypadkach wzrost może być zahamowany. Nie sposób nie zauważyć, że łamliwe paznokcie również mogą cierpieć na brak witaminy A. Jeśli cierpimy na niedobór witaminy A, musimy również liczyć na zwiększoną podatność na różne infekcje. Mówimy o infekcjach bakteryjnych i wirusowych. Jeśli chodzi o przedawkowanie witaminy A, głównym objawem jest ból głowy, który może być bardzo dokuczliwy. Powiększona wątroba jest również częstym objawem przedawkowania witaminy A. Obniżony poziom wapnia w organizmie może również wskazywać na hiperwitaminozę. Nie można również zaprzeczyć zażółceniu skóry u pacjentów z hiperwitaminozą. Dodatkowo mogą wystąpić bóle mięśni, stawów i kości. Czasami są bardzo poważne. Należy również pamiętać, że ważna jest nie tylko witamina A, ale także karoten, który przekształca się w witaminę A.

Gdzie jest najwyższa zawartość witaminy A?

Naturalna witamina A
Naturalna witamina A

Beta-karoten i witamina A znajdują się w wielu produktach zdrowotnych. Dotyczy to głównie nisko przetworzonej żywności. Świeże warzywa i owoce mają najwyższy poziom witaminy A, co nie powinno nikogo dziwić. Warzywa i owoce pomarańczowe są bogate w witaminę A i beta karoten. Mówimy głównie o marchewce, pomarańczach i kabaczkach. Pomidory i papryki również zawierają duże ilości witaminy A. Dodatkowo pietruszka jest bogata w tę witaminę i beta-karoten. Warzywa i owoce to nie jedyne źródła witaminy A. Duże ilości witaminy A znajdziemy również w jajkach, serze i maśle. Nie sposób nie zauważyć, że mięso zawiera również witaminę A. Zadbajmy więc o to, aby nasza dieta była jak najbardziej zróżnicowana. Wtedy prawdopodobnie nie będą nam grozić braki. Beta-karoten i witaminę A można oczywiście dostarczać w sposób naturalny. Niewątpliwie zdarzają się sytuacje, w których suplementacja nie jest możliwa i warto o tym wiedzieć. Nie ulega jednak wątpliwości, że warto postarać się, aby suplementacja nie była wymagana.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Jak wspomniano powyżej, najlepszym rozwiązaniem jest dodanie witaminy A do jedzenia. Niestety nie we wszystkich przypadkach jest to możliwe. Dlatego bardzo dobrym pomysłem byłoby obserwowanie swojego ciała. Jeśli zauważymy objawy wskazujące na niedobór, musimy szukać suplementów. Jednak ważne jest, aby był to suplement wysokiej jakości. Najlepiej udać się do apteki, ponieważ kupowanie suplementów z niepewnych źródeł raczej nie przyniesie dobrych rezultatów. Kupowanie suplementów w drogerii może być dobrym rozwiązaniem, ale kupowanie w drogerii jest jeszcze lepsze. Nie zapomnij przestrzegać zaleceń dotyczących dawkowania suplementów. W przeciwnym razie wyniki nie będą zadowalające. Bez wątpienia, jeśli zauważysz jakiekolwiek objawy nadmiaru witaminy A w swoim organizmie, powinieneś również spróbować zrezygnować z suplementacji. Może to oznaczać, że nie potrzebujemy już suplementów. Wiele osób zastanawia się, ile czasu zajmie pojawienie się efektów suplementacji. Jeśli wady są duże, z pewnością nie zauważymy ich po 2-3 tygodniach suplementacji. Zajmie to co najmniej kilka miesięcy. Dlatego zaleca się cierpliwe czekanie. Bez wątpienia dobrym pomysłem jest również monitorowanie poziomu witaminy A we krwi. Jeśli chcemy szybko poprawić wygląd naszej skóry, możemy kupić również kremy z witaminą A.

Author

nadu12